Information till nyinflyttade

När du flyttar in till Kajen 5 hanterar JM@home, teknisk förvaltning, byte av namnskylt på dörr och brevlåda.  Du behöver själv anmäla din inflytt till JM Kundservice, se kontaktinformation: http://brfkajen5.se/felanmalan-bostad/. Bytet sker vid ordinarie rondering och det kan ta upp till två veckor innan namnskylt blir utbytt. Vill du byta informationen i den andra hållaren, dvs ”Ingen reklam”, ”Ingen reklam eller gratistidningar” eller en blank med bara K5-logo skicka e-post till styrelsen@brfkajen5.se. 

  • Hemförsäkring: Du behöver själv teckna en hemförsäkring med bostadsrättstillägg. 
  • Elnätsleverantör är Ellevio.
  • Tillgång till app: Föreningen har en app för sina medlemmar som innehåller boendeinformation mm. För att få tillgång till appen skicka ett mail till styrelsen@brfkajen5.se med ditt lägenhetsnummer och till vilken mailadress inbjudan ska gå.  
  • Porttelefon: För att ansluta dig till porttelefonen mailar du styrelsen@brfkajen5.se ditt femsiffriga lägenhetsnummer, namn och telefonnummer. Det finns ingen kod till portarna. 
  • TV, telefon & Bredband: Det finns ett avtal med Telia. Bredbandsnätet består av en fiberkabel med så kallad Triple Play-funktion som levererar Digital-tv, telefon och Internetanslutning. http://brfkajen5.se/tv-telefon-och-data/
  • Garage: Vår förening har parkeringsplatser i Bergrumsgaraget som medlemmar kan hyra. Uthyrningen av föreningens parkeringsplatser och MC-platser administreras av Parkando. http://brfkajen5.se/bergrumsgaraget/
  • Föreningen har också 5 st parkeringsplatser på Årgångsgatan som hyrs ut till medlemmar. Det är för närvarande kö till dessa platser och om du önskar ställa dig i kö så skickar du en intresseanmälan med ditt lägenhetsnummer och dina kontaktuppgifter till styrelsen@brfkajen5.se.
  • Månadsavgift: Föreningen anlitar Nabo för ekonomisk förvaltning. För frågor gällande din avi/betalning samt överlåtelser av din bostadsrätt m m, kan du logga in med hjälp av mobilt bank-id på www.nabo.se.  Telefon: 010-288 00 27 (vardagar 9.00 – 11.30).  För mer information se nabo.se/faq 
  • Huset har individuell varmvattenmätning: Läs mer om vad det betyder här: http://brfkajen5.se/individuell-varmvattenmatning/
  • Påsar och påshållare för matavfall: Maila malin@brfkajen5.se så får du det du behöver för att komma igång.
  • Läs också igenom Info_brandskydd_K5, Trivselregler Brf Kajen 5 mm som finns både på hemsidan och i appen.