Information till nyinflyttade

 

När du flyttar in till kajen 5 hanterar JM, teknisk förvaltning, byte av namnskylt på dörr och brevlåda. Bytet sker vid ordinarie rondering och det kan ta upp till två veckor innan namnskylt blir utbytt. Du behöver själv anmäla din inflytt till JM Kundservice, se kontaktinformation: http://brfkajen5.se/felanmalan-bostad/

 

  • Hemförsäkring: Du behöver själv teckna en hemförsäkring för bostadsrätt.
  • TV, telefon & Bredband: Det finns ett avtal mellan din bostadsrättsförening och Telia om installation av bredband i din bostad. Bredbandsnätet består av en fiberkabel med så kallad Triple Play-funktion som levererar Digital-tv, telefon och Internetanslutning. http://brfkajen5.se/tv-telefon-och-data/
  • Garage: Vår förening har parkeringsplatser i Bergrumsgaraget som ni medlemmar kan hyra. Uthyrningen av föreningens parkeringsplatser och MC-platser administreras av Parkando. http://brfkajen5.se/bergrumsgaraget/
  • Månadsavgift: Föreningen anlitar Agenta för ekonomisk förvaltning. För frågor om månadsavgift, betalningssätt, utdrag ur medlemsregister, frågor om avier eller liknande, vänd er till Agentas kundtjänst. Mer information om detta finns här: http://brfkajen5.se/boendestod/
  • Huset har individuell varmvattenmätning: Läs mer om vad det betyder här: http://brfkajen5.se/individuell-varmvattenmatning/
  • Påsar och påshållare för matavfall: Maila malin@brfkajen5.se så får du det du behöver för att komma igång.